Ruksak lak' može imat' svak'

Hrvatska udruga radnih terapeuta poziva sve osnovne škole da nam se pridruže u održavanju projekta Ruksak lak može imat svak! Pozivamo stručne nastavničke timove osnovnih škola diljem Hrvatske da nam se obrate na e- mail: ruksaklak@hurt.hr ukoliko žele sudjelovati u održavanju projekta u rujnu 2016.godine.

Hrvatska udruga radnih terapeuta (HURT) pokrenula je rujnu 2015. godine projekt pod nazivom Ruksak lak' može imat' svak' koji provodi u suradnji s Američkom udrugom radnih terapeuta (American Occupational Therapy Association - AOTA) prema uzoru na projekt koji je osmislila američka radna terapeutkinja sa Bostonskog sveučilišta (Boston University, Sargent Collage) dr. Karen Jacobs pod nazivom National School Backpack Awareness Day.

Projekt je 2015. godine prezentiran u Osnovnoj školi Vodice u Vodicama, te u Osnovnoj školi Ivana Rabljanina u gradu Rabu, dok se u 2016. godini prezentirao u Dječjem vrtiću Cvrčak u Malom Lošinju, te će se nastaviti s projektnim aktivnostima u osnovnim školama diljem Hrvatske.

Cilj projekta je osvijestiti roditelje, nastavničko osoblje te učenike o važnosti pravilnog nošenja školske torbe te dati smjernice  za pravilan odabir, pravilno nošenje te prilagodbu školske torbe karakteristikama i potrebama djeteta.

Projekt provode radni terapeuti s ciljem promocije zdravlja i utjecaja nepravilnog nošenja školske torbe na posturu djeteta. Prezentacija samog projekta provodi se u jednom danu u trajanju od 2-4 sata na način da radni terapeuti učenicima, roditeljima i nastavnicima objasne koje sve posljedice nepravilno nošenje torbe može imati na razvoj djeteta. Svaki roditelj i nastavnik dobije letak sa smjernicama kako pravilno napuniti, prilagoditi, podići i nositi školsku torbu. Nakon uvodnog izlaganja, slijedi interaktivna radionica tijekom koje radni terapeuti mjere masu školske torbe te masu djeteta i na za to predviđeni obrazac upisuju mjere dobivene vaganjem. Nakon dobivenih mjera, putem formule izračuna se preporučena masa školske torbe u odnosu na djetetovu težinu te se preporuče smjernice kako, ukoliko je potrebno, prilagoditi torbu kako bi nošenje odgovaralo karakteristikama i potrebama djeteta.

Održavanje i prezentiranje projekta u osnovnim školama od iznimne je važnosti s obzirom na to da je dokazan utjecaj preteške školske torbe na nepravilnu posturu tijela djeteta školske dobi koja kasnije može izazvati ozbiljna fizička oštećenja kralješnice.

Ispitivanje provedeno na uzorku od 76 učenika prvog razreda dviju osnovnih škola uz suglasnost ravnatelja i roditelja pokazalo je da kod djece prvog razreda osnovne škole (oko 7 godina), uslijed opterećenja u vidu školske torbe od 4.51 kg, dolazi do pomaka težišta tijela prema naprijed te do promjene kutova glave i vrata. Također se pokazalo da teža djeca imaju manji otklon težišta kada su opterećeni jednakom težinom kao i laganija djeca (Ivan Jurak: Povezanost mase školske torbe s posturom kod prvoškolaca. Zagreb, 2013.)

HURT tim

Više novosti

ERASMUS+IDEMOCRACY
Erasmus+ 2020-1-ES01-KA204-083066 Hrvatska udruga radnih terapeuta sudjeluje na još jednom ERASMUS+ projektu "IDEMOCRACY - PROGRAM TRENINGA PROMICANJA OSTVARIVANJA DEMOKRATSKIH PRAVA OSOBA S INTELEKTUALNIM TEŠKOĆAMA U DIGITALNOM DRUŠTVU" Glavni cilj projekta IDemocracy je povećati kompetencije ...
Pročitajte više
ERASMUS+ - Uključivanje osoba s Downovim sindromom u provedbu ciljeva održivog razvoja kroz društveno korisno učenje
Hrvatska udruga radnih terapeuta je tijekom 2020 godine započela s projektom “ODRŽIVA USLUGA U OSOBA S DOWN SINDROMOM” . Glavni cilj projekta je bio povećanja kompetencija osoba s Down sindromom i kompetencija njihove podrške u vezi s provedbom ciljeva održivog razvoja kroz društveno koris...
Pročitajte više
ERASMUS+ CP i rana intervencija - 2. sastanak projektnog konzorcija
APCB – Associação de Paralisia Cerebral de Braga (Portugal) 28. i 29. ožujka 2019 godine. Obitelji usmjeren pristup rane intervencije (Family-Centered Early Intervention) jedna je od glavnih smjernica projekta ERASMUS+ CP - Rana intervencija o čijoj se implementaciji aktivno raspravljalo na sa...
Pročitajte više
Naučiti se igrati (za roditelje - trening trenera)
Naučiti se igrati-za roditelje-trening trenera Predavačica: Karen Stagnitti PhD, BOccThy, GCHE Profesorica na Školi za zdravstvo i društveni razvoj na Sveučilištu Deakin, Victoria, Australija. Radna terapeutkinja  i doktor psihologije sa preko 35 godina iskustva u programima rane  interven...
Pročitajte više
Naučiti se igrati - NAPREDNI TEČAJ (uključivanje djece sa autizmom u igru)
Naučiti se igrati - NAPREDNI TEČAJ, uključivanje djece sa autizmom u igru Predavačica: Karen Stagnitti PhD, BOccThy, GCHE Profesorica na Školi za zdravstvo i društveni razvoj na Sveučilištu Deakin, Victoria, Australija. Radna terapeutkinja  i doktor psihologije sa preko 35 godina iskustva...
Pročitajte više
ChIPPA - procjena djetetove igre pretvaranja (praktična radionica)
ChIPPA - procjena djetetove igre pretvaranja, PRAKTIČNA RADIONICA Predavačica: Karen Stagnitti PhD, BOccThy, GCHE (Australia) Do prosinca 2018. Karen Stagnitti je bila Profesorica, Osobna predsjednica na Školi za zdravstvo i društveni razvoj na Sveučilištu Deakin, Victoria, Australija. Umiro...
Pročitajte više
CP-RANA INTERVENCIJA
ERASMUS+ projekt - CP-RANA INTERVENCIJA Hrvatska udruga radnih terapeuta sudjeluje na još jednom ERASMUS+ projektu - CP-RANA INTERVENCIJA. Projekt je razvijen od strane konzorcija partnera iz Španjolske - AVAPACE (http://www.avapace.org/) Portugala - Associação de Paralisia Cerebral de Braga (ht...
Pročitajte više
ERASMUS+ projekt CPwellbeing (No: 2016-1-ES01-KA204-025419)
Projekt CPWELLBEING proveden je s glavnim ciljem povećanja kompetencija kolektiva koji se nalazi u okružju osoba sa cerebralnom paralizom, o načinu implementacije inkluzivnog hranjenja i fizičke aktivnosti kroz inovativni program treninga prema pristupu globalne dobrobiti i kvalitete živote. P...
Pročitajte više
Međunarodno priznati program iz Ayres Senzoričke Integracije ® (ASI®)
Međunarodno priznati program iz Ayres Senzoričke Integracije® (ASI®) u trajanju od 120 sati provodi se kroz 6 područja Ayres Senzorička Integracija ASI® je reprezentativno područje terapeutske prakse koje se kontinuirano razvija posljednjih 30 godina. ASI® pristup utemeljila je i razvijala ...
Pročitajte više
Tečaj provedbe Kanadske mjere izvedbe okupacija - COPM (The Canadian Occupational Performance Measure)
Tečaj provedbe Kanadske mjere izvedbe okupacija, poznatije po akronimu COPM (The Canadian Occupational Performance Measure) Obzirom da je 2017. godine napokon službeno preveden, popularno nazvani COPM (The Canadian Occupational Performance Measure; autori: Mary Law, Sue Baptiste, Anne Carswell, Ma...
Pročitajte više
1 2 3 5
© 2021 HURT. Sva prava pridržana.
Top linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram